Pages

Friday, October 8, 2010

Sesi Jamming dan Battle Of The Band

Masa zaman belajar dulu, menjadi satu ketagihan bagi aku dan kengkawan untuk jamming di Shah Alam. Kitorang main lagu mudah2 ajer. Antara lagu2 yang selalu dimainkan :

Muse - Time Is Running Out, Plug In Baby, New Born
Pretty Ugly - Bidadari
Green Day - Basket Case, When I Come Around
Shizuka - Redline 95
Butterfingers - Cuai, Faculties Of Mind, Girl Friday
OAG - 60's TV
Silverchair - Suicidal Dreams, Anthem For The Year 2000
Dewa - Pupus, Risalah Hati

Port jamming : 1. Studio Ratlab, Sharul (Love Me Butch)
                       2. Studio Seksyen 7, Shah Alam.
                       3. Studio Plaza Alam Sentral, Shah Alam.


Sesi jamming ni telah dirakam pada tahun 2004. Kamera HP zaman tu 1.3megapixel ajer. So bunyi ngan sound jadi hampeh.

Pertandingan Battle Of The Band yang berlansung di tahun akhir pengajian aku berlansung dengan best sekali. Sekita 1000 pelajar dari Unisel dan UiTM membanjiri dewan utama Unisel. Sound pun okay. 

Tiket masuk panggung (dewan) RM2 sekepala. Okay lah tu. Sebanyak 12 band yang masuk pertandingan ni.

Band aku Italian Basta (tah aku tak tau apa makna dia, mungkin sejenis makanan rugi masyarakat Itali) telah memilih lagu dari Silverchair - Suicidal Dreams untuk dipertaruhkan. Risau jugak ngan tajuk lagu tu masa mula2 nak register dulu sebab ada unsur2 ganaz (kill3..die3..). 

Sepatutnya setiap band main 2 lagu. Tah pasal apa tah last2 minit penganjur melimitkan hanya 1 lagu sahaja. Yeahh... 1Malaysia..! Sepatutnya band aku main jugak lagu Pearl Jam - Soldier Of Love. Agak simple lagu tuh. 

Line up Italian Basta :
1. Shahir - Bass
2. Fakruzzaman - Vokal
3. Usop - Drum (Ismail pun tidak ketinggalan)
4. Daus - Gitar
5. Arip - Gitar

Result pertandingan - Aku agak musykil kerana pihak penganjur buat keputusan untuk menyiarkannya pada hari lain. Band aku tah dapat no.berapa tah. Nombor 3 atau 4 atau 5. Band borneo jadi juara tahun tu



**Adoi...aku kat hujung belah kiri sekali. Nape la organizer set gadjet jauh ke sana.

No comments:

Post a Comment