Pages

Saturday, December 10, 2011

Peperiksaan Awam dan Cikgu Helmi

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Bila hujung tahun, peperiksaan PMR dan SPM pun menjengah. Aku ditugaskan menjadi Timbalan Ketua Pengawas (TKP) bagi kedua-dua peperiksaan awam tersebut.
  1. PMR - SMK Tronoh.
  2. SPM - SMK Toh Indera Wangsa Ahmad (TIWA), Batu Gajah.
Jadi TKP ni macam ketua pengawas, perlu ada di pusat peperiksaan sepanjang masa.
Tapi yang bestnya, boleh claim. Huhu.. Tak sampai 2 bulan, duit masuk akaun.

Semasa jaga SPM di SMK TIWA, aku terserempak dengan cikgu Helmi (kebetulan dia jadi guru bertugas). Dia ni dulu mengajar satu sekolah dengan aku di Tg.Tualang. Tapi bertahan 3 hari sahaja sebelum ditukarkan atas sebab kesihatan yang memerlukannya berulang dekat dengan rumah. Bujang lagi. Sape yang berminat dengan beliau, korang boleh PM aku.

Semasa berkhidmat satu sekolah dengan aku, peha kanan cikgu Helmi patah disebabkan naik turun tangga sewaktu menuju ke kelas. Kejadian tersebut berlaku pada hari Rabu (hari ke-3 beliau berkhidmat).
Kasihan beb.
Kebetulan minggu tu aku bertugas, aku yang hantar dia pulang ke rumah di Kampung Sentang dengan menggunakan kereta cikgu Sabural. Aku berulang ke sekolah naik motor.
Dia ni peminat tegar pasukan bola sepak Perak. Naik turun stadium ipoh tu pada dia...selamba ajer.

Nota Kaki : Perlu jadi sahabat baik sepanjang masa.

No comments:

Post a Comment